Thursday, April 8, 2010

KEnANgaN TerInDah~

Salam mujahadah..
Masa berlalu terlalu pantas..berakhir sudah kelas bagi sem nie..belum puas rasanya belajar bersama sahabat-sahabat BLC nie..
Alhamdulillah...kesyukuran yang amat aku panjatkan padaMu kerana memberi peluang dan ruang untuk aku mengenali teman akhawat dan ikhwah blc ini dan sama-sama menuntut ilmuMu secara tidak langsung mencatat memori indah bersama..andai sem depan kami tidak ditakdir untuk duduk bersama menadah ilmu sekelas..aku tetap bersyukur kerana sem ini aku telah diberi peluang untuk bersama kalian walaupun masa terasa singkat..sesungguhnya melalui kalian aku telah belajar bnyak benda..
Ikhwah yang dihormati....
antum semua baik-baik belaka..basri, rais yang bertanggungjawab, terserlah ciri kepimpinannya, secara tidak langsung melaluinya aku belajar bagaimana untuk menjadi pemimpin ..dan hakikatnya memang kita semua telah lama menjadi pemimpin samada sedar atau tidak...
Ibrahim, ikhwah yang tidak jemu memberi pesanan dan peringatan kepada sahabat-sahabat..syukran ustaz,... farhan, azizi, dan izzat walaupun simple orangnya tapi aku yakin bahawa mereka antara ikhwah yang bertanggungjawab dalam menjalankan setiap amanah..rusydi dan abu bacar..dua orang foreigner yang mesra dan mudah bermuamalat dengan semua..
...............................................................................
Akhawat yang kukasihi...
k.ihan, k.haizum, ibu(ana omar), zatie..mereka nie muka-muka yang sentesa membantu naibah blc ini membuat keputusan..syukran sangat kat antunna..atiqah, sofia and athirah, 3 orang sekawan yang suka bersama..mereka ber-3 sangat sempoi tapi hakikatnya hati mereka semua sangat lembut-
nazihatain(k.jee n k.ha) seorang mai dari utara, soghe lagi mari dari klate..hat sorang penyegan, hok soghe lagi banyok tanyo n suko kecek...hazirah,...muslimat paling kecik kukira plus pemalu orangnya...
cik hanan, finaz, , shahera, iela, fia, k.adlina n k.idza, semua nie baik-baik belaka..selalu memberi kerjasama dengan naibah diorang..lagi-lagi cik hanan..jah plak antara akhawat yang paling rajin and semangat dalam pelajaran...sangat sederhana orangnya tapi aku yakin dia antara akhawat yang hebat.........farhana muhd and farhana ismail, serius orangnya..tapi bila bertemu naibah diorang yang biasa-biasa ja orangnya, diorang terpaksa menyusun kata memulakan bicara..maap andai membuat antunna kurang selesa..
ummu dan ain..dua insan yang tidak jemu membantu naibah diorang, kalu naibah diorang ada masalah..diaorang la yang akan memberi semangat dan sokongan agar naibah diorang terus kuat...susah juga bagi naibah untuk mengelak andai wajah ini kurang ceria seperti biasa, mereka antara orang yang terawal menyedari dan......naibah terpaksa bersedia dengan jawapan..
nusaibah seorang lagi..walaupun baru kenal sem nie tapi rasa dah lama kenal dia, serius orangnya tapi sangat tenang hakikatnya....nusaibah banyak membantu naibah dalam madah arab..dia antara pembakar semangat naibah untuk terus mendalami bahasa syurga nie..
pape pun melalui kalian yang punya seribu satu ragam dan fi’el yang pelbagai, aku belajar banyak benda..aku sangat berterima kasih kepada kalian kerana kesudian kalian memberi kerjasama dan membantuku dengan banyak dalam setiap perkara..
sekadar coretan biasa dari insan yang biasa... maap atas segala kesilapan..dan halalkan segalanya..
moga ukhuwah kita berkekalan..
"sebenarnya orang-orang Yang beriman itu adalah bersaudara, maka damaikanlah di antara dua saudara kamu (yang bertelingkah) itu; dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu beroleh rahmat. "
(al-hujurat: 10)
Aku ingin terus menjadi saudara kalian
Aku ingin ukhuwah yang terbina atas dasar aqidah yang sama ini bisa terus kekal hingga ke syurga.
Andai aku pernah mengguris perasaan kalian, ketahuilah bahawa bukan itu yang aku mahukan..aku sesekali tidak pernah menyimpan niat untuk menyakiti kalian..sedarilah bahwa aku manusia biasa..hakikat manusia tidak pernah sunyi dari melakukan kesilapan..andai aku pernah menegur kalian, ketahuilah itu tanda kasihku pada kalian..dan sesungguhnya teguran itu bukan untuk kalian sahaja tetapi buat diri yang serba hina ini.. Harapanku kita semua bisa beramal dengan ilmu yang ada agar kita tidak dipersoalkan di hari kelak..ingatkan aku tatkala aku terlupa..tegurlah aku takala aku terleka..
~di mana BUMI dipijak, di situ ISLAM dijunjung~
Salam ukhuwah!!!!!!!!!
****************************************

No comments:

Post a Comment